סדנאות תיאטרון לילדים ולנוער - חלק ב - נותנים לכישרון לפרוח!

יכולתו של האדם "לעטות" דמויות שונות הן מבחינת אופי והן מבחינת מראה חיצוני מתבטאת עוד מימי יוון העתיקה במגוון רחב של הצגות ומופעים לבני כל הגילאים. ניתן להגיד כי כמעט כל אחד מאתנו היה מעוניין להיכנס מידי פעם לתוך דמות אחרת ופשוט להפליג בדמיונו למקומות רחוקים. סדנאות תיאטרון לילדים ולנוער מאפשרות להפוך את הדמיון למציאות יחד עם יתרונות נוספים שחשובים מאוד להתפתחותו של הילד. להלן כל המידע בנושא זה.

לומדים את רזי המשחק

הצגות תיאטרון הינן מערכות מורכבות שכוללות תסריט, שחקנים, בימאים, תאורנים, אנשי סאונד והפקה שלמה. סדנאות התיאטרון לילדים ולנוער מציעות נגיעה בעולם רחב זה תוך התמקדות ביכולות המשחק מהיסוד. הסדנאות, שמתקיימות בדרך כלל אחת לשבוע במשך כמעט כשנה, מלמדות את הילדים ובני הנוער את השפה המקצועית של התיאטרון והבסיס של המשחק עד לרמות הגבוהות ביותר – כיצד לאלתר, כיצד נכנסים לדמות, טכניקות של דמיון מודרך, זכירת טקסטים בע"פ ועוד. כל קבוצה מתקדמת בקצב שלה כאשר לאורך הזמן המשתתפים נפגשים עם שחקני תיאטרון שמעבירים להם שיעור אחד או שניים, עונים על כל השאלות וגורמים להשראה רבה. בסוף הסדנא מועלה מופע גדול שבו מציגים הילדים את כישרונותיהם בפני כל בני המשפחה הנרגשים.


הערך המוסף של סדנת המשחק

סדנאות המשחק הינן מהנות במיוחד ותהליכי הלמידה בהן מאוד יעילים וחווייתיים. ועדיין, ניתן למצוא גם ערך מוסף להשתתפות בסדנאות אלו מעבר ל- "FUN" כגון :
שיפור הביטחון העצמי - כל המחקרים מראים כי עמידה מול קהל וכניסה לדמויות שונות בתוך מבנה חברתי קבוצתי משפרות את הביטחון העצמי של הילדים ובני הנוער.
שיפור הזיכרון - אין שחקן תיאטרון שאינו צריך לזכור טקסטים מרובים בע"פ. השתתפות הסדנאות מעניקה את רכישת המיומנויות הנדרשות לזכירת טקסטים ארוכים בע"פ, יכולת נרכשת שחיונית בכל היבטי החיים ובלימודים.
יצירתיות ומעוף - סדנאות התיאטרון מאפשרות למשתתפים לתעל את רגשותיהם בדרכים שאינן מזיקות ואף רצויות, מעודדות לחשיבה מחוץ לקופסא ומתן ביטוי אישי לכל אחד.

אין ספק כי סדנאות תיאטרון לילדים ולנוער הן חוויה מומלצת מבחינה חברתית, לימודית ומקצועית כאחד. חפשו אותן במתנ"סים הקרובים לביתכם ובתיאטראות עצמם. שיהיה בהצלחה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה