כיצד תבחרו הצגה לילדכם?


אחד השינויים המהותיים ביותר באופי החיים של כולנו ב-20 השנים האחרונות, מתבטא בצנע שהפך לשפע בשלל תחומים. מזון, מוצרי חשמל, רכבים ואף תרבות ופנאי. במקום אפשרות אחת או שתיים, מציע כל תחום מספר רב של מותגים, יצרנים, מוצרים ורעיונות. כשמדובר בתרבות הבילוי למשפחה, בולט נושא ההצגות לילדים. זוכרים את הימים בהם בכל הארץ התקיימו שניים וחצי מופעים שכולם, אבל כולם, הלכו לראות? אז תשכחו מזה. עשרות רבות של הצגות ילדים, לגילאים שונים, מז'אנרים שונים, מועלות בכל יום מצפון ועד דרום. בשורות הקרובות נסייע לכם, ההורים, בשאלה כיצד לבחור את הצגת ילדים המושלמת עבור הקטנטנים שלכם. מוכנים? יצאנו לדרך!

הדרך לבחירה נכונה - עניין, ערך מוסף ושאר 'ירקות' 

רבים מההורים מבססים את החלטתם על הערך החינוכי והעושר הלימודי שההצגה מקנה לילדיהם. אז נכון, מדובר בנקודה חשובה שאין אנו מזלזלים בה. ובכל זאת, יש לשים את פוטנציאל ההנאה של הילדים מעט לפני הערך החינוכי המדובר. שכן ילד שישתעמם במהלך ההצגה, יאבד ריכוז וקשב בשלב מוקדם ולערך החשוב הזה לא תהיה כל משמעות. לכן חפשו הצגה שילדיכם יתחברו אליה. לדמויות, לרעיון הכללי, לרוח הנושבת מאחורי ההצגה. אחרי ש"תצודו" אחת כזאת. חפשו ערך מוסף שיעניק לילד משהו לקחת איתו הביתה, לחיים.


אז הנאה יש, ערך חינוכי גם כן, עכשיו נותר רק לדאוג להתאמות הקטנות. ראשית, עניין הגיל. קחו בעירבון מוגבל את הצהרת מפיקי ההצגה, וחשבו באופן אינדיבידואלי על ילדכם. לעיתים קרובות, גם אם ילדכם בן 9, הוא יכול למצוא הנאה רבה בהצגה המוגדרת לגילאים 10-14. גם לעניין המין משמעות רבה, שכן הצגות ילדים רבות מכוונות למגדר מסוים. חשבו האם הילדה האהובה שלכם באמת תיהנה מהצגה על מלחמות ורובוטים מהחלל? תוסיפו לאלו את עניין משך ההופעה (יש ילדים שהצגה של יותר משעה מהווה סיוט של ממש עבורם), שחקנים אהובים ומוכרים, הז'אנר (לא לכולם מתאימה דרמה מרגשת וקורעת לב, למשל) והרי לכם די והותר נקודות שיסייעו לכם להבין אם הצגה מסוימת מתאימה לילדכם או שלא.

והכי חשוב - לכו כמה שיותר. הצגות ילדים הן חוויה נהדרת, מחנכת ומהנה במיוחד. ריבוי ההצגות מביא למחירים נמוכים, לקירבה לבית במרבית ההצגות ולאיכות בימוי, הפקה ומשחק גבוהות במיוחד. בילוי נעים!

לפרטים נוספים, בקרו באתר תיאטרון אורנה פורת: porat-theater.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה