הצגות ילדים

מאחורי הקלעים של בימות התיאטרון בישראל נשמע הביטוי "תור הזהב" לעיתים קרובות, כאשר משוחחים על התקופה האחרונה בתחום הצגות הילדים. ואכן, שפע של הצגות ממגוון רחב של ז'אנרים, עם מיטב השחקנים בישראל, מציגות בימים אלו ברחבי הארץ. כל מה שנותר לכם, ההורים, זה רק לבחור. בשורות הקרובות נעזור לכם בדיוק בעניין זה. כי כשהשפע כה גדול, הבחירה נעשית קשה פי כמה. הצגות ילדים – כל הדרך לבחירה הנכונה.

תוכן עם ערך מוסף

ראשית כל, חשוב להעריך את הצעירים של היום כפי שמגיע להם. שחרור קו המחשבה של "הם רק ילדים" יסייע לכם להגיע לבחירה הנכונה. הילדים של ימינו עמוקים במחשבותיהם, דעתניים ובעל ראש פתוח ללמידה והעשרה. כך שעם כל הכבוד להצגות שמביאות סיפור פשוט ושטחי, כשעל חשבון העלילה מגיעים ריקודים, צבעים ופירוטכניקה זולה, הרי שלנו לא נותר אלא לומר – לילדים שלנו מגיע יותר. כמובן שגם בידור קליל בהחלט בא בחשבון ולא כל הצגה חייבת להיות ברומו של עולם, ובכל זאת, חפשו הצגות ילדים בעלות ערך חינוכי. כאלו שנותנות חומר למחשבה, ולא "שורפות" שעתיים ללא כל תרומה וערך. אם בתום ההצגה תוכלו לדבר עליה עם ילדכם, לענות על שאלות ולקבל תשובות, הרי שכנראה מדובר בהצגה ראויה.

התאמה לגילו ואופיו של הילד

בבחירת הצגה לילד שלכם, חשוב, כמובן, להתייחס ספציפית אליו ולא רק אל ההצגה ואיכויותיה. כך יש לתת את הדעת לגבי גילו של הילד (כל הצגת ילדים המכבדת את עצמה מגלה לאילו גילאים היא מיועדת), מין הילד (קשה להאמין שילדתכם העדינה תיהנה מהצגה על כדורגל או גיבורי על) וכמובן, האישיות שלו, ההעדפות שלו, האלמנטים שגורמים לו עניין וכדומה. קחו בחשבון שלעיתים קרובות נוטים מפיקי הצגות ילדים "להרחיב" את טווח הגילאים המומלץ כדי למשוך ילדים בקשת גילאים רחבה יותר, וכך גם בנושא מין הילד (“הצגה נפלאה לבנים ולבנות!”). מומלץ להתייעץ עם מכרים שכבר צפו.

זכרו שהשפע המבורך של הצגות ילדים בימינו טומן בחובו חיסרון גדול המתבטא בריבוי הצגות המופקות מתוך מחשבה שגויה, לפיה בשביל ילדים אין טעם לטרוח בהפקות יקרות, כתיבה איכותית ומשחק משובח, כי מדובר בקהל "קל", “שבוי" וכזה הנהנה כמעט מכל דבר. מנגד, האיכות עדיין כאן. כל מה שצריך זה רק למצוא אותה ולבחור בצורה נכונה... בהצלחה!

לפרטים נוספים, בקרו באתרנו: porat-theater.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה