כיצד תבחרו הצגת ילדים ראויה?

אם עד לפני מספר שנים, הצגות ילדים קיבלו במה אמיתית בעיקר בחג החנוכה, הרי שכיום פני הדברים שונים לחלוטין, ועשרות הצגות מעולות מתקיימות בכל ימי השנה. אם עד לפני מספר שנים, מחזות זמר וקומדיות קלילות היוו את הרוב הברור בין סגנונות ההצגות השונים, הרי שכיום דרמות, מתח ואפילו רומנטיקה קלילה הפכו לחלק בלתי נפרד מעולמם של הילדים. אז איך, בין כל השפע הזה, ניתן לבחור הצגה שתספק לילדים וגם לכם, ההורים, הנאה, ערך חינוכי ועושר תרבותי גם יחד? התשובות מייד.

נושא ההצגה 

http://www.porat-theater.co.il/

את השילוב בין הקליל לעמוק ניתן לעשות די בקלות – ללכת גם וגם. מצד אחד הצגה קלילה שבמרכזה שירים קליטים, תלבושות, ריקודים ואפקטים שיגרמו לילדים לפקוח עיניים בהשתאות, ומצד שני הצגות ילדים עמוקות יותר, כדוגמת זו המציגה את סיפורם של בני נוער שדרסו בשוגג נערה לאחר ששתו משקאות משכרים וברחו ממקום התאונה. בעבר, אף הורה לא היה מעלה על דעתו לקחת את ילדיו להצגה מסוג זה, אך היום מבינים שדילמות מוסריות, הבנת הקונספט של מעשה מסויים והשלכותיו וכדומה, עשויים לתרום לילדים ולבני הנוער לא פחות ממחזמר קליט ומבדר.

צוות ההצגה

בבחירת הצגה לילדכם חוו דעתכם גם על כל נושא המשחק, הכתיבה ואיכות ההפקה. כן, גם בתחומים האלו, דרישות הילדים של היום גבוהות בהרבה מאלו של פעם. “הצגות קניון" שהופקו בחודש וחצי יכולות לבדר אותם לרגע, אבל בשלב די מוקדם הם יאבדו עניין. מאות שחקנים נהדרים המתמחים בקהל הילדים מופיעים על בימות התיאטרון בישראל. אל תתפשרו על כאלו שאינם. כנ"ל לגבי הכותבים, הבמאים, המפיקים, היוצרים וכל העוסקים במלאכה שמאחורי הקלעים.

תכונותיו והעדפותיו של הילד

כמובן שבבחירת הצגות ילדים יש לקחת בחשבון גם את האופי של הילד שלכם, לצד הנתונים ה"טכניים" שלו, כגון גיל, מין וכדומה. שאלו אותו מה הוא אוהב לראות, איך נשמעת לו, למשל, הצגה המתארת את חייו של ממציא מכשיר הטלפון או הצגה היסטורית על השפה העברית. זכרו שגם הצגות שנשמעות לעיתים "כבדות" ולא מתאימות, ניחנות באלמנטים קלילים המותאמים לילדים.

הצגות לילדים - porat-theater.co.il שער לעולם של בידור, מחשבה והנאה. בילוי נעים!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה