סדנאות תיאטרון לילדים - מתחילים קריירה בהנאה


בתיאטרון הישראלי של המאה הקודמת, שימוש בילדים כשחקנים היה נחשב טאבו של ממש. חששו מההשלכות, פחדו מהעתיד לקרות ובגדול - עשו כל מאמץ להימנע או לפחות להקטין את הדבר. כיום המצב שונה לגמרי ועשרות, אם לא מאות ילדים ונערים, מככבים בהצגות שונות ברחבי הארץ, כאלו המיועדות לקטנים ואחרות שהופקו בעבור מבוגרים. אז איך נעשים שחקנים בגיל צעיר כל כך? ובכן, סדנאות תיאטרון לילדים הן, ללא ספק, יריית פתיחה נהדרת לקריירה מרתקת, עשירה וענפה. אז בואו נראה כיצד הדבר מתנהל.


סדנאות תיאטרון - כל הפרטים החשובים

אומרים שקל לזהות את יכולת המשחק אפילו אצל ילדים בני 3-4. הם תיאטרליים יותר, לא ביישנים במיוחד, ובעיקר- אוהבים "להופיע" מול הוריהם בריקוד ומשחק. ייתכן מאוד שזה נכון, אך כדי להתאים לאותן סדנאות תיאטרון לילדים, כל מה שצריך זה רצון. כי בלי זה, מרבית הילדים יעדיפו לוותר בשלב מוקדם. אז חשוב, אפוא, להציע, לדרבן, להציג בפניהם את היתרונות של סדנא שכזאת, אבל לחלוטין לא לשכנע ולכפות.

סדנאות התיאטרון לילדים מתקיימות במספר מוקדים ברחבי הארץ, ומיועדות לילדים החל מגיל צעיר במיוחד (6-7 בסדנאות רבות). במרבית המקרים מדובר בקבוצה בת 10-20 ילדים בטווח גילאים נמוך (כלומר, ילדים בני 8 לא ילמדו עם נערים בני 17). השיעורים מתקיימים אחת לשבוע למשך שמונה עד עשרה חודשים (כ-3 שעות לכל שיעור). הרעיון הוא לימוד תיאורטי קצר ותרגול מעשי נרחב וחוזר. לימודי העומק מתבטאים באלמנטים רבים, ביניהם קריאת טקסטים, הצגת דמויות, רגשות על הבמה, אלתור סצנות, הצגת קונפליקטים, הכנות למופע ועוד. במהלך הסדנאות נפגשים הילדים עם אנשי תעשייה רבים, ביניהם במאים, שחקנים ומפיקים. כמו כן, צופים החניכים בהצגות שונות ומנתחים אותם בכיתות. הלימוד הינו הדרגתי, בעל סדר הגיוני וקבוע ומראש, אשר הוכח כמועיל ביותר ב"סרגל ההכשרה" של הצעירים. הסדנאות נפתחות במפגש היכרות ומסתיימות במופע סיום מרגש בהשתתפות ההורים.

הורים יקרים, זכרו: כישרון ואהבה לבמה ולמשחק הם משהו שניתן, ואף רצוי, לפתח מגיל צעיר ככל שניתן. אף פעם לא מוקדם מדי בשביל ללמוד ולהשתפר בתחום המשחק. אז אם גם ילדכם מביע חיבה וכישרון למקצוע המשחק, אל תחכו רגע נוסף. סדנאות תיאטרון לילדים – קרקע נפלאה לקריירה מבטיחה. בהצלחה!

לפרטים נוספים, בקרו כאן: porat-theater.co.il | youtube.com/user/smadarpolo

תגובה 1: