סדנאות תאטרון לילדים ונוער - בוחרים מקצוע, מקבלים אהבה

אחד המאפיינים הבולטים ביותר של הצעירים בימינו טמון ברצון להעשרת ידע בשלב מוקדם של חייהם. אם בעבר הסתפקו הילדים ובני הנוער בלימודי בית הספר, הרי שכיום גם הם מבינים – אף פעם לא מוקדם מדי בשביל להקנות כישורים ויכולות לכל החיים. סדנאות תיאטרון לילדים ונוער נוגעים בדיוק בנקודה הזו. כי כשעל מסכי הטלוויזיה והקולנוע ועל בימות התיאטרון מופיעים מאות ואף אלפי צעירים, אין סיבה לדחות את העניין. אז בואו נראה במה מדובר. 

מה כוללים סדנאות תיאטרון לילדים ונוער?

עולם לימוד מקצועות התיאטרון והבמה עבר שינויים ומהפכות של ממש במרוצת השנים. תהליך הלימוד היום כולל פיתוח אלמנטים שונים מתחום המשחק באופן מעשי כבר בשלבי הלימוד הראשונים. לא עוד תיאוריה ואז עבודה מעשית. אלא שילוב של שניהם יחד. "קופצים למים" כבר בתחילת הדרך. כך בלימוד מבוגרים וכך גם באותן סדנאות תיאטרון לילדים ונוער.

מדובר בלימוד חד שבועי המתפרש על פני תשעה חודשים בממוצע. באמצעות מיטב המורים בשוק התיאטרון הישראלי (שרובם ככולם בעלי רקע עשיר במקצועות התיאטרון ואף שחקנים פעילים), לומדים הילדים והנערים (כיתות א' עד י"ב) את עיקרי הדברים אשר ישמשו אותם לכל חייהם, אם יבחרו בתחום זה. בין הבולטים ניתן למצוא נושאים כגון הצגת דמויות, התמודדות עם טקסטים, אלתורים, הצגת קונפליקטים, הפן המנטאלי, הכנה לאודישנים והצגות ועוד.

במקביל, לומדים הצעירים על אורח החיים הצפוי להם אם יבחרו בתחום זה. כל מה שמסביב וכל מה שבעשייה עצמה. את הלימודים והתרגולים מלווים מפגשי העשרה חשובים ואהובים במיוחד על החניכים, עם שחקנים, במאים, מפיקים ואנשי תעשייה רבים. גם צפייה בהצגות וניתוחם (החל מדרמות נעורים סוחטות דמעות ועד הצגות ילדים משעשעות) הינם חלק בלתי נפרד מחודשי הסדנא. רגע השיא של סדנת התיאטרון מגיע בהעלאת הצגת הסיום עם קונספט מתחלף אל מול עיניי ההורים הגאים. זהו מופע מרשים שמצליח להתעלות על עצמו בכל פעם מחדש.

את כשרון המשחק והאהבה לבמה ול"שואו ביזנס" אי אפשר להעלים. את פיתוח היכולות הללו לא צריך לדחות. סדנאות תיאטרון לילדים ונוער - כי לאהבה אין גיל... מהרו להירשם. מספר המקומות מוגבל! בהצלחה!

תיאטרון אורנה פורת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה