איך לבחור הצגת ילדים מתאימה לילד שלכם? חלק א


הצגות ילדים הפכו להיות חלק בלתי נפרד מחיינו. הן מתקיימות מדי יום ביומו בכל רחבי הארץ ומשפחות רבות נוהגות לרכוש לעצמן כרטיסים להצגה אחת בחודש, לכל הפחות. אלא, שלא כל הצגת ילדים עשויה להתאים לילד שלכם, כך שבמקום בילוי מהנה ההצגה עלולה להפוך לבזבוז של זמן וכסף. כיצד בוחרים בהצגת תיאטרון שתתאים לילדכם באופן מושלם? להלן מספר טיפים שחשוב להתייחס אליהם לפני רכישת הכרטיסים.

צוות השחקנים והתוכן

הצגת תיאטרון לא בוחרים רק משום שאחד מהשחקנים הינו סלבריטאי אהוב ומוכר. הילדים שלכם זקוקים לאיכות אמיתית, כזאת שמתבטאת בכישרון צוות השחקנים כולו וכמובן בערך המוסף שמעניק תוכן ההצגה לילד. עיקרון זה מתקיים רק כאשר מדובר בתיאטרון איכותי וידוע שמחזיק צוות שחקנים קבוע ומעלה הצגות לטווח הזמן הארוך, ולא רק בחגים ומועדים. בנוסף, חשוב מאוד שההצגה תהיה מושקעת מבחינת תפאורה, סאונד, תחפושות וכל מה שמסביב. רק כך תזכו בהצגת ילדים שמשלבת בין חוויה מהנה לבין ערך לימודי חשוב.

התאמה לגיל

ככל שהילדים קטנים יותר, כך הם מסוגלים להישאר מרוכזים פחות זמן. מסיבה זו יש להקפיד על התאמה בין גיל הילד לבין טווח הגילאים אליהם מכוונת ההצגה. חשוב לציין כי ילדים קטנים יעדיפו תמיד הצגות שמבוססות על ספרים פופולאריים שבוודאי נתקלו בהם במהלך חייהם (למשל, "כיפה אדומה", "זהבה ושלושת הדובים" וכו') ואילו ילדים גדולים יותר יעדיפו לראות ולשמוע דברים חדשים שיעשירו את עולמם. באתרי האינטרנט של תיאטראות מובילים תקבלו את כל המידע אודות ההצגה, ההתאמה לגיל והאם היא מבוססת על סיפור קיים, אותו תוכלו לרכוש טרם ההצגה על מנת לחבר את הילד לתוכן עד כמה שניתן.


התאמה לאופי הילד

בנוסף, כדאי מאוד להתחשב ברצונותיו של הילד ואופיו כאשר בוחרים הצגת תיאטרון לילדים. למשל, ישנם ילדים שמפחדים מדמויות שונות כגון חיות, ליצנים וכו' והם יפרצו בבכי בכל פעם שיעלה על הבמה שחקן מחופש באלמנט המרתיע. אין להתנגד לרצונותיו של הילד או לכפות עליו "להתמודד", אלא לזרום בד בבד עם ההצגות שנוחות לו. מומלץ להיכנס לאתרי התיאטראות ולבחור יחד עם הילד את ההצגה, לספר לו קצת את הסיפור ולבדוק את התגובה שלו.

בסופו של דבר, מגוון ההצגות רחב למדי וכל ילד או ילדה יכולים למצוא את ההצגה המתאימה להם בדיוק.

תהנו!

porat-theater.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה