איך לבחור הצגת ילדים מתאימה לילד שלכם? חלק ב

הצגות תיאטרון לילדים מעשירות את עולמם ומחברות את כל המשפחה בבילוי משותף עם ערך מוסף. יחד עם זאת, על מנת שאכן תהיה זו חוויה פרודוקטיבית ומהנה, יש לדעת כיצד לבחור נכונה את ההצגות המתאימות ביותר עבורם. להלן מספר טיפים שיעזרו לכם בכך.

תכנים בעלי ערך מוסף



הילדים שלנו נמצאים בגיל בו הם סופגים מהסביבה ומהחוויות שהם עוברים כל פיסת מידע אפשרית. לאור זאת, חשוב מאוד לחשוף אותם להצגות תיאטרון איכותיות בלבד בתור עקרון מנחה. בחרו מראש כרטיסים לתיאטרון שדוגל בהפקת הצגות בעלות אספקט חינוכי עם ערך מוסף. הצגות אלה בדרך כלל יהיו כתובות ומנוסחות בעברית נכונה וגבוהה (אך מובנת גם לבני הגיל הצעיר), יספקו גירוי מחשבתי עבור הילדים ואף מוסרי השכל חשובים להמשך חייהם הבוגרים.

התאמה לגיל ואופי הילד

כמה קטנים שיהיו, הילדים שלנו הינם כבר בעלי אופי מוגדר והעדפות ברורות. ועדיין, הבחירה בהצגה זו או אחרת היא בידינו ועל כן כדאי מאוד שנתאים אותה מראש לאופיו של הילד. כך למשל יש לבחור הצגות תיאטרון המתאימות לטווח הגילאים של ילדכם ולהימנע מהצגות הכוללות חיות "מפחידות" במידה והילד חושש מכך. ניתן בהחלט לפנות לביקורות שונות לגבי ההצגה ולבחון את ההתאמה לגיל מחוויותיהם של הורים אחרים. בנוסף, מומלץ להיכנס לאינטרנט ולתור אחר צילומים וסרטונים מההצגה, לראות אותם יחד עם הילדים ולבדוק האם יצר הסקרנות שלהם הופעל. קחו בחשבון כי לעיתים הצגות ילדים זוכות להעדפה מגדרית מסויימת, כגון הצגה על גיבורי על לעומת הצגה על נסיכות וכו'. כאשר מדובר בילדים בגיל הרך אין לכך משמעות, אך במידה ומדובר בבני הגילאים 7 עד 12 יש להבין כי התאמה זו הופכת ליותר חשובה.

סיפור מוכר

עולמם של הילדים עשיר וכאשר מקריאים להם סיפור כלשהו הם ישר רואים אותו בדמיונם. תיאטרון איכותי יכול להקים לתחייה את הדמויות האהובות מהספרים והילדים מאוד אוהבים זאת. לכן, כדאי מאוד לבחור הצגות שמבוססות על ספרים שילדיכם אוהבים ותראו שבזמן ההצגה הם פשוט יהיו מרותקים. אין הדבר אומר כי לא כדאי לבחור הצגות שאינן מבוססות על ספרים, אך יש להעדיף זאת במקרים של ילדים גדולים יותר שיכולים להתמודד עם כל המידע החדש.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה