הצגות ילדים 2015 - הלהיטים המובילים

אין ספק כי שנת 2015 תיזכר כשנה פורייה במיוחד בתחום הצגות הילדים, כאשר התיאטראות השונים מציגים מגוון רחב של מופעים שמתאימים לבני כל הגילאים. זאטוטי הגיל הרך, ילדי בית הספר היסודי ואפילו בני הנוער שנמצאים לפני גיוס - לכולם ניתן להתאים הצגות ילדים שידברו בדיוק אליהם. אלו הצגות מומלצות לכל קבוצת גילאים? להלן סקירת הלהיטים המובילים לשנת 2015.

הצגות לגיל הרך

ונתחיל בסקירת הצגות ילדים עבור הקטנטנים ביותר. “מחסן השטוזים של דתיה" הוא חמד של הצגה לילדים בגילאי 3 עד 6. זוהי הצגה קצבית ומלאת שירים, צבעים, ריקודים והנאה, אשר מזמינה את הילדים לבקר במחסן של יוצרת ההצגה, דתיה בן דור, על מנת ללמוד את שפת השטוזים הבנויה משטויות + חרוזים. ההצגה מתרחשת דרך עיניו של שליח הפיצה שמגיע למקום, ועולה בכיכובם של דניאל סבג, הילה זהרור, אבישי סנדר ואחרים. יאקי מחרז ביים את ההצגה שזוכה לשבחים מכל עבר.



גם הקלאסיקה "אלאדין ומנורת הקסמים", זוכה לגרסה ישראלית לילדים (גיל 5-9) שמביאה את כל הטוב והקסם מאגדת הילדים האלמותית. על תוכן ההצגה אין צורך לפרט, רק נאמר שרועי קקון ושחר ישי מככבים בתפקיד אלאדין; שמשה בן שושן ורענן פררה כתבו וביימו; שאורכה כשעה; ושכבר שנים לא נראה במחוזותינו קונצנזוס חיובי שכזה של ביקורות עבור הצגת ילדים. אל תפספסו!


הצגות לגילאי בית הספר היסודי

בואו נגדל קצת, בסדר? “מעלה קרחות" הוא אחד ממחזות הזמר השמחים והמשעשעים שנראו בישראל בשנים האחרונות. המחזמר הוותיק מספר את סיפורה של עיירה רחוקה שבה כל התושבים קרחים וגאים בכך. מה יקרה כאשר על ראשו של ראש העירייה תצוץ לפתע שערה ארוכה?.. התשובה בהצגה הממכרת והקצבית שתגרום לצעירים (בני 7-12) להתאהב בה בכל רגע מחדש...



גם "הרפתקה בחולות" נחשבת לאחת ההצגות האהובות על בני 9-13 השנה. יעל איתן המבטיחה מככבת בה כילדה בשם ענבר, שמכתב קטן שכתבה עתיד לחולל מהפכה בחייה. פשוט קסם של הצגה בבימוייה של שלומית ארנון בר לב.


הצגות לבני הנוער

נסיים, ברשותכם, בשתי הצגות ילדים מופלאות לבני הנוער (13-18). הראשונה, "חיים פעם אחת", הינה סיפור מרגש על אהבה בין זוג צעירים, שנקטעת בתאונת דרכים אחרי ערב רווי אלכוהול, שגורמת לפציעתם הפיסית ולחשבון נפש גדול. זהו סיפור מרגש, חכם ויצירתי בכיכובה של השחקנית האהובה גאיה טראוב. הצגה חזקה שמשאירה חותם משמעותי על כל צופיה.



"האבן האחרונה", זוכת פרס המחזה לשנת 2013, מגוללת את סיפורם (האמיתי) של שני בני נוער שהואשמו בהריגה לאחר שזרקו, בשם השעשוע, אבנים מגשר על מכוניות חולפות, ובכך הרגו נהג צעיר. זהו סיפור מצמרר על האבחנה בין טוב ורע, הפקת לקחים עצמית, חטא ועונש והיכולת ללמוד מטעויות העבר.



צפייה מהנה!

מוזמנים להתרשם מערוץ היוטיוב של תיאטרון אורנה פורת "ולטבול את רגליכם במים".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה